Alaptarea A - Z Resurse

Mamele care alăpteaza pot face sport?

Foarte des mamele care alăptează spun că nu au voie să facă sport, că acest lucru contravine alăptării.

 Mișcarea este sănătoasă pentru toate etapele din viața unei femei, inclusiv pentru perioada sarcinii și alăptării. Deci dacă alăptați, nu numai că este permis să faceți sport, ci este chiar recomandat! Exercițiile fizice pe parcursul alăptării sunt pe deplin compatibile și, în afară de aceasta, sunt foarte benefice atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea emoțională: ajută circulația sângelui, reglează nivelul tensiunii arteriale (ceea ce reduce riscul bolilor de inimă) și vă menține oasele sănătoase.

Contrar opiniei populare, intensitatea antrenamentului este mai mult o chestiune ce ține de recuperarea postpartum decât de lactație.

În timp ce faceți mișcare, eliberați substanțe numite endorfine, care vă provoacă senzația de plăcere și stare de bine, ceea ce reduce posibilitatea depresiei postpartum. În plus, vă ajută să rămâneți activă, energică și, bineînțeles, să vă recâștigați mai ușor greutatea dinaintea sarcinii.

Studiile recente ne arată că, după un antrenament moderat până la intens, nu există niciun impact negativ asupra calității laptelui sau asupra cantității de lapte produs. În cazul unei mame care se antrenează cu o intensitate extremă, nivelurile de acid lactic vor crește pe termen scurt. Acest  acid lactic din laptele matern crește dacă mama se antrenează la intensitate maximă (100%), adică un exercițiu exhaustiv.

Câteva studii mici au arătat că nu există nicio diferență în factorii imunologici după un exercițiu moderat, dar că nivelurile de IgA sunt scăzute pe termen scurt după un exercițiu exhaustiv.

Această creștere poate fi prezentă până la 90 de minute după exercițiu. Acest lucru nu prezintă riscuri pentru copilul alăptat.

Cu adevărat importantă este susținerea sânilor în timpul antrenamentului fizic: este de dorit să evitați presiuni prea mari asupra lor pentru a evita blocarea canalelor de lapte, așadar alegeți o bustieră de calitate și alăptați înainte de a începe antrenamentul fizic pentru a evita angorjarea sânilor.

Alăptarea nu este un motiv pentru a opri antrenamentul fizic! Menținerea unei hidratări bune este recomandată în special: trebuie să vă hidratați bine înainte și în timpul exercițiilor fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *