Nutriție mami și bebe Probleme frecvente

7 sfaturi despre cum să îți ajuti copilul să mânânce sănătos

Vrei ca micuțul tău să devină un adult sănătos? 🍉🍍🥑🤸
Cei mai mulți părinți vor să își ajute copiii să mănânce sănătos fără să-i audă spunând YUCK înainte de a încerca un nou aliment. Copiii au nevoie de ajutor pentru a învăța să le placă alimentele noi . Ca să poti face acest lucru, notează primele schimbări pe care să le faci în obiceiurile voastre:

☑️ 1. Începe cu cumpărăturile:

Implică-ți copilul în alegerea alimentelor, arată-i cum se face asta și explică-i beneficiile pe care le aduce organismului și sănătății fiecare aliment. 😊🍉🍍🥑

☑️ 2. Gătiți împreună :

S-a dovedit că oamenii care gătesc mănâncă mai bine, iar copiii și adolescenții care ajută în bucătărie nu au nicio problemă în a încerca noi gusturi.


La început este suficient să îți lași copilul să te urmărească sau să îndeplinească sarcini simple, cum ar fi să bată ouăle pentru omletă, să frământe aluatul pentru o tartă. Puțin câte puțin, iar pe măsură ce cresc, îi poți ghida spre folosirea celor mai periculoase elemente, să toace alimentele, să dea pe răzătoare, totul sub stricta ta supraveghere.

Cunoașterea alimentelor, de la cum se creste un fruct sau o legumă, la cum se prepară, te va ajuta pe tine și implicit pe micuțul tău să faceți alegeri mai sănătoase în ceea ce privește alimentația.

☑️ 3. Lasă-l să-și aranjeze propria farfurie 🍽️:

A-i permite copilului să preia controlul propriei farfurii reprezintă un alt mod de a-l lăsa să-și exercite independența și să devină interesat să încerce noi alimente.
Posibil să fie nevoie de câteva încercări, dar majoritatea copiilor vor fi mai dispuși să adauge alimente sănătoase în farfurii dacă au autonomia de a alege.
Mesele ar trebui să includă, în general, proteine, un carbohidrat complex, legume, fructe , lactate sau un alt aliment bogat în calciu. Oferindu-i copilului dvs. opțiuni în cadrul acestor categorii, el va putea să aleagă în timp ce primește componentele nutriționale de care are nevoie.⁣

☑️ 4. Nu îl forța!

După cum am menționat mai devreme, autonomia este un element cheie pentru încurajarea unei diete sănătoase.
Expunerea la noi alimente și moduri de preparare a acestora poate ajuta copilul să devină un mâncăcios aventuros, as zice. Chiar dacă este puțin probabil ca acesta să adore fiecare mâncare, măcar își va dori să încerce feluri noi. În schimb, daca este forțați relația lui cu mâncarea va fi una dificilă.

☑️ 5. Porții mici:

Unui copil mic este bine să nu i se umple cana sau farfuria. Cel mai bine este ca mâncarea să îi fie servită copilului în porții mici. În felul acesta el va termina mai repede de mâncat, ceea ce îi va da senzația de victorie şi, de cele mai multe ori, va mai cere o porție. Din contră, dacă i se va pune prea mult în cană sau farfurie, nu va mânca toată mâncarea, se va simți copleșit și dezamăgit.

☑️ 6. Fii tu exemplul bun:

Copiii sunt extrem de influențați de mediul lor, aceasta include cultura, mass-media, prietenii și familia. Influența părinților este deosebit de importantă. Atitudinile și obiceiurile părinților în ceea ce privește mâncarea pot duce la o alimentație sănătoasă sau dezordonată. Copilul nu va mânca broccoli dacă părintele mânâncă doar cartofi prăjiți.

☑️ 7. Bucură-te de masă!: 🍴

⁣Este timpul să petreceți un moment special împreună și să gustați din preparatele pe care le-ați pregătit, împărtășiți-vă gândurile despre arome, texturi, culori.

Amintiți-vă să evitați distracția când mâncați, FĂRĂ TELEFON MOBIL ❌ FĂRĂ TABLETE ❌ FĂRĂ TV !!!

Primii ani de viață ai fiecărui copil sunt o ocazie unică de a expune, întâlni și de a învăța să accepte diferitele arome de mâncare, texturi, mirosuri, culori etc. Alimentația este ceva perceptiv, se bazează pe interpretarea semnelor pe care le dă copilul la masă, de aceea trebuie să fii lângă el si să faci din masă ceva plăcut, pozitiv.

Încercati să mâncați într-un loc liniștit, fără stres, cu mult calm, timpul pentru mâncare trebuie să fie timp de calitate.

Să aveți poftă!

1 comentariu

  1. […] a îți ajuta copilul să mănance este important să NU oferi alte alimente calorice, cum ar fi fursecurile, pâinea, dulciurile, […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *